De EU van de toekomst is een dictatuur

  • Alexander
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 jaren 2 maanden geleden #178 door Alexander
De EU van de toekomst is een dictatuur werd gestart door Alexander
Eerder deze week sprak de Italiaanse President Giorgio Napolitano in het Europees Parlement over de toekomst van de Europese Unie (EU). Een kritische houding over Europese samenwerking "ontspruit uit simplistische geesten" meldde hij daar. Heb je een kritische houding, dan ben je dus simplistisch. Politici die de euro koste wat kost willen redden om de EU te redden, noemt Napolitano daarentegen "de slimste leiders". Vrij vertaald: ben je het met me eens, dan ben je een slimme gast. Ben je het níet met me eens, dan ben je simplistisch, dom en onrealistisch en heb je "een gebrek aan toekomstvisie". De realistische visie van Europa is volgens Napolitano overigens een federaal Europa.

Die kritische houding is geen deugd, nee het is een ziekte. Een ziekte die te genezen is door meer uitleg te geven aan die domme burgers, net zolang totdat ze het snappen of accepteren. Dat is dan géén propaganda, terwijl kritiek hebben dat volgens de president juist wél is?! Als u het snapt, mail me of tweet me, want ik heb er enige moeite mee. En wie moet die uitleg geven signore presidente? Die slimste leiders van zojuist en het Europees Parlement. want daar "zitten mensen met het juiste gevoel en de juiste kennis". Lees: andersdenkenden zijn dom.

Vind je dus dat de EU met het streven naar méér integratie op de verkeerde weg zit, dan ben je dom en simplistisch. Even enkele feiten erbij halen. Bijna acht op de tien Nederlanders zien niets in een verdere economisch-financiële integratie in Europa. De helft vindt dat de EU op de verkeerde weg zit. De Italiaanse president vindt dus minstens de helft, zo niet bijna 80 procent van de Nederlanders dom, onrealistisch en simplistisch! Grazie presidente. Dé vraag is: waarom reageert Den Haag niet (furieus), want als dat geen belediging is, wat dan wel?

Als de EU van de toekomst een unie is waar een kritische houding een synoniem is voor dom, onrealistisch en simplistisch laat dan maar, die moeten we niet willen! Overigens ben ik een groot voorstander van Europese samenwerking uit overtuiging dat die per saldo voordeel kan opleveren. Kán, want zo'n EU van de toekomst zal dat niet doen. Basta ermee!

bron: a.rink.li/1o1M5FB

Please Inloggen to join the conversation.

Moderators: aadvanhBryan
Tijd voor maken pagina: 0.216 seconden
Joomla templates by a4joomla