Pensioenopbouw definitief verlaagd

Meer
10 jaren 1 maand geleden #460 door ietje
Voor je pensioen hoef je echt niet meer te werken hoor, betalen, ja NATUURLIJK !
Maar je hebt er straks geen zak meer van over. :sick:

De Tweede Kamer heeft donderdag ingestemd met de verlaging van de belastingvrije pensioenopbouw van maximaal 2,25 procent naar 1,875 procent.

De verlaging is afgesproken in het pensioenakkoord dat het kabinet vorig jaar sloot met D66, ChristenUnie en SGP.

Alleen de partijen die betrokken waren bij het pensioenakkoord stemden voor verlaging van de opbouw, die het kabinet jaarlijks een kleine drie miljard euro oplevert. De rest van de Tweede Kamer stemde tegen. Partijen als PVV, SP en CDA vinden dat met name jongeren te weinig pensioen kunnen opbouwen.

www.nugeld.nl/pensioen/3719631/pensioeno...nitief-verlaagd.html
De volgende gebruiker (s) zei dank u: truckertje

Please Inloggen to join the conversation.

Meer
10 jaren 1 maand geleden #478 door truckertje
Ja voor de "oudere" onder ons wordt het er zeker niet leuker op.
Ik heb 15 jaar geleden al gezegd dat als "wij" met pensioen gaan is de kas leeg.
Nu moet ik , en vele meer, al tot mijn 67 doorwerken.
Dan is de kas gegarandeerd op/leeg.
Ik hoop echt dat ik ongelijk heb, maar zeg niet dan dat je niet gewaarschuwd bent.
Het is voor jongere moeilijk voor te stellen, ja voor mij ook, maar als je ouder word zie je het gebeuren.
Als je nu jonger dan 35 bent zorg nu dan zelf voor een spaarpotje want straks is er echt niets meer.
Sorry helaas ik kan je geen "spaarpotje" aanbieden ik weet ook geen geschikte mogelijkheid.
En hier ligt dus een verantwoordelijkheid voor de regering zorg dat de mensen op een goede wijze zelf een
pensioen kunnen opbouwen, eventueel met pensioenfondsen, maar blijf er dan vanaf.
Het is ook raar, de pensioenfondsen hebben jarenlang meer dan 100% gehad, nu naar een paar slechte jaren zitten ze weer tegen de 100% terwijl 94% al genoeg is. En desalniettemin bezuinigen op mensen die het jaren betaald hebben.

Please Inloggen to join the conversation.

Moderators: aadvanhBryan
Tijd voor maken pagina: 0.233 seconden
Joomla templates by a4joomla