Teeven liet misdaadfortuin witwassen

Meer
10 jaren 1 maand geleden - 10 jaren 1 maand geleden #457 door ietje
:( En met zulke gasten moeten we het doen??? Smeerlapperij !!!

'Teeven liet misdaadfortuin witwassen'

De huidige staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven heeft in 2000 als officier van justitie een deal gesloten met drugshandelaar Cees H., die volgens hoogleraren belastingrecht neerkomt op een witwasoperatie. Dat meldde het tv-programma Nieuwsuur vandaag.

Nieuwsuur heeft de hand weten te leggen op de overeenkomst. In het stuk werd onder meer afgesproken dat de Belastingdienst niet zou worden ingelicht. Teeven zelf zegt dat hij zich geen zorgen maakt. 'Ik was toen officier van justitie', zei hij vanavond tegen de NOS. 'Ik maak me totaal geen zorgen, er zijn geen regels overtreden.' Hij zegt dat de ophef wat laat komt, omdat er 14 jaar geleden ook al Kamervragen over zijn gesteld. 'Toen was er niets aan de hand en dat is nu nog steeds zo.'

Cees H. was in de jaren 80 en 90 een van de naaste medewerkers van Johan V., alias de Hakkelaar. H. werd voor zijn aandeel in diens internationaal opererende organisatie veroordeeld tot een celstraf en tot betaling van een megabedrag aan met de drugshandel verdiend fortuin. In daaropvolgende procedures brokkelde dat af tot enkele tonnen. H. moest volgens de deal 750.000 gulden aan de Staat betalen.

Strikte geheimhouding
Uit de rest van de deal blijkt dat justitie tussen de 5 en 6 miljoen via een eigen rekening en vervolgens via die van een vriend van H. overmaakt aan H. Hij had dat geld op bankrekeningen in Luxemburg geparkeerd. Op die rekeningen had het Openbaar Ministerie beslag laten leggen. In deze deal wordt strikte geheimhouding afgesproken, ook ten aanzien van de Belastingdienst. Met de deal was H. van zijn ontnemingszaak af. De top van het Openbaar Ministerie is pas ruim na ondertekening van het contract over de afspraken ingelicht.

In een reactie aan Nieuwsuur wijst minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) erop dat de OM-top met de deal heeft ingestemd. De overeenkomst was volgens Opstelten in lijn met toen geldende wet- en regelgeving. Teeven wilde in Nieuwsuur niet op de zaak ingaan, omdat die onder verantwoordelijkheid van de minister valt.

Wat de tegenprestatie van H. is geweest, blijkt niet uit de deal. Een van de mogelijkheden is dat H. uit de school is geklapt over andere criminelen, maar dat ontkent zijn advocaat, Jan-Hein Kuijpers.

De clausule over het ontwetend laten van de Belastingdienst had nooit opgenomen mogen worden, oordeelt emeritus hoogleraar belastingrecht Jaap Zwemmer. 'Bizar' en 'in strijd met alle regels van de rechtsstaat', concludeert Zwemmer in Nieuwsuur.

www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/d...tuin-witwassen.dhtml
Laatst bewerkt 10 jaren 1 maand geleden doorietje.

Please Inloggen to join the conversation.

Meer
10 jaren 1 maand geleden - 10 jaren 1 maand geleden #463 door aadvanh
Ook opent hij een nieuwe reddingsboot, die is geschonken door een illegaal online gokbedrijf. En noemt dat maatschappelijk ondernemen. www.totaaltrans.nl/teeven-goed-dat-onlin...an-knrm-reddingboot/
Laatst bewerkt 10 jaren 1 maand geleden dooraadvanh.

Please Inloggen to join the conversation.

Meer
10 jaren 1 maand geleden #465 door ietje
Beantwoord door ietje in topic Teeven liet misdaadfortuin witwassen
Zo zie je maar weer dat deze man zich nergens voor schaamt en het ergst is dat we dit nog steeds toelaten. Onvoorstelbaar.

Please Inloggen to join the conversation.

Meer
10 jaren 1 maand geleden #484 door djangela
beste mensen lieve mensen ,ik ben in 2007 onterecht tot 7 jaren veroordeelt heb de 7 jaren helemaal uitgezeten .
ik ben nu nog bezig en met kei harden bewijs dat ik onschuldig ben ,het OM is een netwerk in Nederland wat steeds meer macht pakt en een zeer gevaarlijk en een zeer zieke criminele netwerk is geworden het justitie netwerk.
ze hebben in mijn zaak recherse of de officier bewijs materiaal verwisselt wat ik ook kan bewijzen ,ik heb de staat gevraagd of ik toestemming kan krijgen om onderzoek te doen naar die officier en politie maar ze hebben dat afgewezen ik ben nu in hoger beroep gegaan omdat ik het er niet mee eens ben met de uitspraak misschien voelt u het al ze houden elkaar de hand boven het hooft maar in mijn bloed en van huis uit ben ik een knokker en laat mij niet onterecht opsluiten wat zij ,OM [ crimineel netwerk ]mij wel aangedaan hebben ,de media zal hier in de toekomst zeker van gaan smullen.
voor mij is het onbegrijpelijk dat dit soort tuig anders kan ik niet noemen de politiek in kunnen gaan ,want zeg nou eerlijk men moet toch vrij zuiver zijn wil men in de politiek kunnen toch !!!
een ex politie agent of officier mag en kan niet in de tweede kamer dat is een schande voor de staat der Nederlanden .

Please Inloggen to join the conversation.

Moderators: aadvanhBryan
Tijd voor maken pagina: 0.235 seconden
Joomla templates by a4joomla